Marathontraining: deel 2

Countdown: nog 29 dagen tot de 1/4 marathon!

De afgelopen twee weken is mijn hardlooptraining behoorlijk op proef gesteld door het weer, maar… I kept going and survived!

Zaterdag 24 februari
M’n hardloopmaatje mocht weer rennen! Dikke jippiejajee, dus we hebben een rustig rondje gedaan van 25 minuten rennen.
Aantal minuten gerend: 25
Kilometers & tempo: 3,9 KM & 6:29/km
Level van doodgaan – op een schaal van 1-10:
 4
Shake: geen (let op, hier kreeg ik later spijt van)

Dinsdag 27 februari
Ineens heeft de winter zijn intrede gemaakt. MIN VIER graden. Maar, dapper zoals wij zijn, zijn we toch naar buiten gegaan. Hoewel met spierpijn (ik geef de schuld aan een combinatie van geen shake + wel gewichten gebruiken voor de beentraining in de sportschool), ging het aardig goed! De eerste tien minuten was ik ervan overtuigd dat iets van mijn lichaam er geheid af zou vriezen. Daarna ging dit over in een lichte twijfel. Ik hoef je niet te vertellen dat de warme douche na deze run geen overbodige luxe was.
Aantal minuten gerend: 35
Kilometers & tempo: 5,2KM & 6:42/km
Level van doodgaan – op een schaal van 1-10: 7 (vooral de kou!)
Shake: Geen shake dit keer, maar Skyr. Een IJslandse yoghurt vol met eiwitten. Goed voor het herstel, en ik dacht die IJslanders zouden vast wel weten wat goed voor een koud lichaam is.
Level van misselijkheid door de Skyr – op een schaal van 1-10: 0

De rest van de week was het écht te koud, en heb ik braaf de sportschool bezocht ter compensatie!

 

Woensdag 7 maart
Met een lichte regendrup verlieten we de straat. Om vervolgens helemaal zeiknat te regenen, haha. Op een gegeven moment wilde ik mijn capuchon opzetten, om erachter te komen dat die natuurlijk aan de binnenkant helemaal zeiknat was geworden. Rete handig, not. Maar anyhoe, we gingen gewoon door. Met nieuw gevonden zelfvertrouwen door de afstand en soppende sokken kwamen we weer thuis. Het grote opbouwen is gestart!
Aantal minuten gerend: 25 + 5 min wandelen + 15
Kilometers & tempo: 6,6KM & 6:53/km
Level van doodgaan – op een schaal van 1-10: 6
Shake: geen

Zaterdag 10 maart
Vandaag had ik mijn eigen paparazzo bij me. Mijn vader moest foto’s maken voor zijn fotocursus. Emotiefoto’s. En dus dacht hij dan zit ik bij een hardlopende dochter goed. En daarin had hij gelijk. OMG wat is het confronterend om jezelf te zien op hardloopfoto’s. Op 99 van de 100 foto’s kijk ik alsof ik moet overgeven, zien mijn benen eruit alsof ik geen stap zet maar een soort van dikke benendans doe, of ziet mijn lichaam eruit als een net in elkaar aan het zakkende prop. Thanks, dad. Heel goed voor m’n zelfvertrouwen dit. Maar foto’s daargelaten, ik ben wel heel erg trots op het resultaat van vandaag! Want… 15 minuten extra bovenop de training van woensdag gegooid!
Aantal minuten gerend: 40 + 5 minuten wandelen + 10
Kilometers & tempo: 7,9KM & 7:02/km
Level van doodgaan – op een schaal van 1-10:
 7 (aan de foto’s te zien eerder 12)
Shake: geen. Wel after een grote subway gegeten omdat ik bij gebrek aan voedsel kei-misselijk was geworden.

Ik heb er met deze vooruitgang geen enkele twijfel over dat ik over 4 weken die 1/4de marathon ga killen!
Mariska

 

2 Replies to “Marathontraining: deel 2”

  1. Hannie Coops van der Hoeff. zegt: Beantwoorden

    Je kunt hartstikke trots op jezelf zijn. Wij zijn dit allang.

    1. Mariska Vermeulen zegt: Beantwoorden

      Lief, tante Hannie! Dank u wel. X Mariska

Geef een reactie

CommentLuv badge